Sirius Cybernetics

Velmi ožehávé téma, který každý řeší, existuje na něj spousty kurzů. Hlavně téma, které se vyvíjí každým dnem. Má své zastánce, realisty i odpůrce. Všem táborům rozumím. A nejsem v sociálních sítích mág. Spíš se požaduji za věčného laika, který se v tom možná trochu plácá. Tudíž tento příspěvek bude o tom co laik laikovy může dát za možná přínosné informace.

Když tvořím obsahy pro své zákazníky vždy se soustředím převážně na klasickou trojici facebook, instagram a linkedin. Teď přibírám i youtube, protože video světem vládne. Je mnohem přijímanější, jednodušší jej sledovat a chápat a tím pádem u něj rádi a více lidé prokrastinují. Navíc dnes si video nahrajete jednoduše na telefon a nemusíte řešit techniku. Když však chcete aby bylo video profesionálnější a propracovanější tak to je trochu náročnější na práci grafika a tím i nákladnější než pouhé vytvoření postů.

Co se týče klasických sociálních sítí tak musím řící, že mi to v poslední době příjde jako hledání sledujících v kupce sena. No není to jako dříve, kdy stačilo „poustnout“ nějakou fotku a najednou jste tam měli tisíce zhlédnutí, stovky laiků a desítky komentářů. Lidé jsou přehlcení, spíše obsah přejíždí a málo co je upoutá či snad donutí k nějaké interakci. Ty časy jsou pryč. A tak se z reklamy na sociálních sítích stalo spíš postupné a pomalé budování značky, založené na neustálem připomínání se, nabízení sebe a svých produktů, kdo tam není, tak prostě neexistuje, čím více se tam promenujete, tím více vás algoritmy mají rády a tím spíše vás ukazují dalším lidem. Nemilosrdný svět, který jsme si stvořili…

No ale když máme novou značku, není jednodušší způsob jak jí dostat do podvědomí, než zkrze sociální sítě. Proto jsem už za těch pár let vykoumala prá způsobů jak na ně. Tvořte systematicky. Každý týden alespoň tři příspěvky, příběhy či videjka. Snažte se o kouzelnou trojici: brandový, prodejní a edukativní příspěvek. Ano! zabere to strašně moc času, ale stále se to vyplatí. Všechny příspěvky si archivujte a po čase je opět zrecyklujte, například s novými poznatky k tématu, s novou grafikou, či odkazy na články, které se k tomuto tématu již za ten čas objevily například na vašem blogu. Nebojte se recyklace, ušetří Vám to peníze a hlavně čas. Vždy si po určité době zhodnoťte, které příspěvky měly největší úspěch a ty si zrecyklujte.

Při tvorbě příspěvků v první řadě mějte vždy na paměti, kdo je váš ideální zákazník, kdo si má koupit váš produkt a k němu mluvte. Představte si ho před sebou. Přemýšlejte jaké má obavy, co ho trápí, co mu chybí v souvislosti s vaším produktem který mu tu potřebu vyřeší. A buďte vytrvalí, zaujmete ho ideálním a chytrým řešením jeho problému o kterém zatím třeba ani neví, že ho má.)

No a když budete vědět nějaké další fígle jak efektivně zapůsobit zkrze sociální sítě na své zákazníky tak dejte vědět. Ráda se přiučím a něco nového se naučím.