Sirius Cybernetics

Zakládáte si firmu a už se poohlížíte po nějakém tom pěkném znáčku, logu či logotypu? Ale jaký je mezi tím vlastně rozdíl? Jestli vůbec nějaký je?

Logo je znak, který něčím může, ale i nemusí charakterizovat obor ve kterém podnikáte, či myšlenku, kterou v rámci začínajícího podnikání ctíte a bude například součástí vašeho claimu. Je to grafické obrazové vyjádření v co nejjednodušší stylizaci. A stojí vždy vedle, nad či pod názvem vaší značky. Tento znak pak hraje významnou roli v nadcházející jednotné vizuální identitě.

Logotyp je souhra písma (názvu vaší značky) a stylizovaného grafického tvaru, který je přímo napojen na písmo nebo je dokonce písmo jeho součástí a vychází z něj. Tento druh tvorby značky je velice náročný, neboť se musí dávat vždy pozor na to, aby byl logotyp čitelný. Což vyžaduje velkou dávku času a grafického umu. Avšak ta námaha se vždy vyplatí. Já osobně tento druh značky považuji za jakýsi „majstrštik“. Je to originální, nápadité a často velice vtipné.

Tak co? Jaký druh značky máte vy? Nebo do jakého druhu se pustíte?